Pangkor Palm Bay Resort, Pangkor Review

Assalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.

Hi geng! hehe so entry kalini saya nak share review & pengalaman bermalam di Pangkor Palm Bay Resort, Pulau Pangkor untuk trip saya ke Pulau Pangkor haritu. Untuk full budget/itinerary semua boleh ke post saya di Trip ke Pulau Pangkor.

View depan Hotel

Haaa kalau tengok dari depan hotel macam biasa-biasa je kan? Well yes, memang kami book hotel yang biasa2 sajer sebab nak stay 1 malam je and untuk trip ke Pangkor Island ni kami memilih mood Backpacking.

So untuk harga. Kami pilih bilik jenis Chalet dgn harga RM123 untuk 1 malam. Dalam bilik ada 1 katil Queen size dan 1 katil Single size. Tapi kami hanya berdua je. hehehe. Harga tu bagi kami agak murah dan berpatutan. Katil sangat2 selesa. Kebersihan boleh bagi 9/10 marks.

View Chalet kami. Chalet ni terletak dekat bahagian belakang hotel.

        
Bilik Kami No.12 :)
View dalam bilik

Breakfast? Kami tak ambil pakej untuk breakfast sekali. Tapi rasanya hotel ni memang tak ada provide breakfast. But dont worry dekat situ banyak jual breakfast sedap-sedap. 

Suasana : Ok bab suasana ni saya tak berapa nak ok sangat sebab bunyi bising. Orang bilik sebelah jalan kaki pun boleh dengar. Kalau diorg gelak2 pun boleh dengar. hahaha. Saya ni memang jenis tak suka keadaan yang bising-bising sangat so sebab tu sy tak berapa nak suka. Untuk yang lain-lain memang ok. Cumaaaaa! Jangan tinggalkan makanan berlebihan di hadapan bilik anda sebab monyet2 banyak berkeliaran dekat situ. Ada pernah sekali sy balik bilik lepas snorkelling, monyet duk syok atas bumbung makan jajan2 tah siapa punya yang jadi mangsa. hahahah

Facilities : So far bilik air ok, tekanan air pun kuat cuma tak ada air panas. Towel, sabun n shampoo provided. Tiada iron ( but luckily sy bawa travel iron). Aircond tiptop! TV ada 1 chanel je.hahahhaa but Its ok sebab sy pun tak tgk sangat tv. Hanger pun ada dah so senang nak sidai baju/towel yang basah. So overall aku boleh rate 3/5.

So hopefully this post sedikit sebanyak membantu bg mereka yg nak book/bakal stay di hotel ni.


Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Tukar Tiket Flight MAS & Air Asia

Trip ke Krabi, Thailand dengan bajet RM738 tanpa berjimat & last minute.

Trip to Pulau Pangkor/Pangkor Island