London, United Kingdom (Part II)

Assalamualaikum wbt & Selamat Sejahtera.

Hello everyone!so this entry aku nak sambung utk Day 3-Day 5 sepanjang aku berada di London.Bagi yang terlepas pandang nak baca first entry boleh klik London,United Kingdom (Part I) .So lets get started!

Day 3 :
On this day aku banyak berjalan dekat Oxford Street untuk cuci-cuci mata.Hehe.But hari ketiga ni group kami berempat.One of my ex-college mate now study dekat Bristol,UK which take 3 hours from London City kalau naik bas.So dia ni datang London City by bus for 3 hours!fuhhhh.The best part is,hari ketiga ni kami pergi lunch dekat kedai Tukdin (Malaysian Food).

TukDin
And rupa-rupanya owner Tukdin ni adalah pakcik dia yang dah run business dekat London for almost 10 years!wow impressive.Tapi kedai dia ni bukan orang Malaysia yang ramai tau,but mat saleh yang penuh dalam kedai ni.Bangga tak mat saleh suka makan makanan orang Malaysia?hahaha
After that,kami pergi Malaysia Hall Lomdon di Bayswater untuk try teh tarik dia.yess..bahagia gila bila dapat teh tarik dekat London. Teh Tarik only cost you 1 pound je.

Teh Tarik Malaysia Hall

So lepas pekena teh tarik kaw di Malaysia Hall,kita ke Emirates Stadium!

Emirates Stadium
sorry aku lupa berhenti kat stesyen mana untuk ke Emirates Stadium tu.tapi aku rasa berhenti kat Arsenal tak silap.Dont ask me which line sebab aku memang tak ingat XD
Bagi peminat pasukan bola sepak Arsenal boleh la kot nak beli jersi terbaru diorang ke kat sini.Tapi nasihat aku kalau nak beli jersi,baik la korang beli dekat Sports Direct dekat Oxford Street which is way more cheaper than kau beli dekat Emirate Stadium ni.
Nak tengok perlawanan bola sepak dekat Emirate Stadium?our "tour guide" kata harga tiket paling murah dalam 50 pound ke atas.fuhh semput.

Kenzo,Oxford Street

Day 4:
So untuk day 4 ni kami pergi Hard Rock Cafe London!itu pun sebab ada officemate kirim baju Hard Rock sebab aku ni pun tak minat sangat Hard Rock.Then lepas beli sehelai tshirt Hard Rock Cafe kami terus ke Marylebone Station untuk beli tiket ke Bicester or as known as Leceister Village.Yeapp,shopping heaven yang aku katakan masa first entry tu.

Marylebone Station

16.35 pound return

Ohh ye,ini harga tiket termurah yang kami dapat sebab pakai student card member aku yang belajar dekat Bristol tu,kalau tak normal price dia tak silap dalam 27 pound/person.

Dah settle beli kami ke Bayswater untuk pekena sambal belacan kesukaan aku di Malaysia Hall.

5 pound
Next,kita ke Tinseltown Milkshake Bar.

With the boys.

The Superbowl. 9.99 pound.Sedap gila wehh!

Sweet tak?kahkah
Kami dok melepak borak borak dekat sini adala dekat 2 jam macam tu sebab lepas tu kami nak pi hantar member ke Victoria Station.Dia nak balik Bristol dah pasai masa tu dia tengah nak final exam.

Day 5:
Yeahh hari yang ditunggu telah tiba.Plan asal nak pergi Bicester Village on our second last day dekat London.Tapi memandang kan harini bonus dah masuk,so kena pergi harini,kalau tak,hati tak ada senang.gheee
On our way to Bicester.Jakun jap tengok biri-biri bersepah

Satu hari dari pagi sampai malam kami di Bicester Village.shopping!shopping!shopping!

Yes,bila disini,tak kisah la kau lelaki ke kau perempuan ke kau akan automatik jadi gila & rambang mata.Barang2 dia semua gila murah!Oh lupa nak bagi info,Bicester Village ni konsep dia sama macam JPO but harga lebih rendah daripada JPO.best kan??dapat barang ori tapi harga yang murah.I will not tell the average price demi menghormati personal shopper Malaysia dekat London ni.
Casing baruuuuu hehehe

So hasil tangkapan di Bicester Village aku dapat Handbag Kipling,Kate Spade iPhone Casing,Handbag Cath Kidston,Handbag Ted Baker,Handbag Radley,Jam & purse Fossil and apatah lagi aku pun tak ingat dah.

Lunch?Dont worry,dekat Bicester Village tu ada cafe Pret a Manger.Boleh lunch situ.
8.90 pound
Ok sambung shopping sampai pengsan.SHOP TILL YOU DROP!

Then bila balik ke London,kami singgah Dinner di Bayswater,Nama kedai tu Noodle Oodle Restaurant.Member aku kata Nasi itik dia sedap dekat situ.Aku pun tak pernah rasa itik,so belasah jela.

Roasted Duck with Rice. 6.50 pound.
So end of day 5.Kita sambung ni part III pulak.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Tukar Tiket Flight MAS & Air Asia

Trip ke Krabi, Thailand dengan bajet RM738 tanpa berjimat & last minute.

Trip to Pulau Pangkor/Pangkor Island